Frustratie

27-06-2013 14:10

Ik denk dat ik wel van mezelf mag zeggen dat ik mijn mannetje goed ken. Wiebus probeert je soms iets duidelijk te maken en 9 van de 10 keer begrijp ik hem wel. Wiebus is natuurlijk al een tijd bij ons en je kent zijn gewoontes en gedrag.

Toch valt het niet altijd mee om in dat koppie te kijken. Wat gaat er allemaal in de mannetje om? Neem nou van de week... Ik denk dat Wiebus even ernstig gefrustreerd was. Maar of dat ook zo was? Ik weet het niet en we zullen het waarschijnlijk ook nooit weten.

Wat was er aan de hand? Wiebje had een luie morgen, dus we hadden een klein rondje gelopen. Gewoon even lekker snuffelen, frisse lucht, beentjes strekken, plasje, poepje en naar huis. In de loop van de dag was Wiebus lekker wakker. Ik was in huis aan het rommelen en Wiebus kwam geregeld bij me kijken. Hij was duidelijk goed wakker en had zin in een verzetje...

Even spelen dan maar, lekker de tuin in. Bal mee.... Wiebus stond me luid uit te dagen.. Ik gooien... niks. Nog een keer gooien... niks. Alleen maar een luid blaffende hond.... Ander speeltje.. Gooien... Niks. Nog een keer gooien... niks. Blaffen. Dan maar de grote bal. Voetballen... Wiebus liet duidelijk merken dat hij zin had... Maar hij gaf het elke keer vrij snel op en begon weer naar me te blaffen.

Het leek wel of Wiebus gefrustreerd was. Hij wou zo graag spelen, donderen, rennen... maar het wil allemaal niet meer zo als "vroeger". Jepe liep vrolijk in de tuin en rende wel lekker rond...

Tussendoor liep ik af en toe naar binnen.. De afwas was nog niet klaar, ik moest nog stofzuigen.... Maar Wiebus "riep" me steeds weer... Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben, heb ik het huis gelaten zoals het was... Het was lekker weer, dan maar met de jongens naar buiten. Wiebus had duidelijk veel energie en daar moesten we iets mee doen.

We hebben een heel stuk gelopen en Wiebus had er schik in. Ons doel was Assie, mijn schoonzus die in een andere wijk woont. Dir was de eerste keer dat we er lopend naar toe zijn gegaan. Knappe Wiebus! Wiebus vindt het leuk om mee te gaan, Wiebus houdt er van om op visite te gaan, Wiebus houdt er van om mensen te ontmoeten... Heerlijk middag dus en toen we weer thuis waren kon Wieb heerlijk slapen. Moe, maar voldaan...

Ik had medelijden met Wiebus 's middags.. Wat had ik graag met hem willen rennen, voetballen, gek doen... Wiebus redt zich best in onze tuin, maar soms zou ik willen dat we gewoon 1 grote grasmat hadden, van huis tot de achterkant, van links tot rechts...

Zou hij dan lekker kunnen rennen en spelen, zoals hij dat eerder ook kon?

—————

Terug