Het laatste nieuws

22-06-2013 23:14

Het is weer hoog tijd voor een update, een klein bericht van/over Wiebus.
Het is alweer een tijdje geleden. Ben ik de website vergeten dan?

Nee, absoluut niet, maar het wordt rustiger in huize Wiebus!
Wiebus begint zijn draai te vinden en wij ook... 
Dat wil niet zeggen dat we niks meer mee maken.... We doen dagelijks leuke dingen : wandelen - spelen.... En we maken zeer geregeld iets mee, het is alleen niet meer zo "heftig" als een paar weken geleden...

Voor de mensen die Wiebus niet volgen op Facebook.... daar is wel iets veranderd. Wiebus heeft een eigen pagina op Facebook.
Net als deze website had de pagina de naam "Help, mijn hond is blind". Na een tijdje veranderde ik deze naam. Ik had niet meer zo'n "Help-gevoel". Dus de pagina kreeg de naam "Wiebus, de blinde teckel".

Er waren (zijn) heel veel mensen die Wiebus volgde op Facebook. Een foto, een klein verhaaltje. En zo af en toe stelde ik eens een vraag, waar dan binnen de kortste keren antwoord op kwam. Dat is toch wel het leuke van "social media". Snelle reacties, een makkelijke manier van communiceren.... En zo kreeg Wiebus in een korte tijd veel nieuwe fans. Ik wil niemand te kort doen, maar ik wil 1 iemand in het bijzonder noemen. En nogmaals, ik wil niemand te kort doen, want ik heb veel leuke contacten gekregen de laatste tijd. Mensen die leuke reacties plaatsen, mensen die mee denken, mensen die me een hart onder de riem steken, mensen die......

Degene die ik hier wil noemen is Priti met haar teckel Sjors! Sjors is, net als Wiebus, een ruwharige teckel met een handicap. Sjors heeft een paar hernia's gehad en heeft een rolstoel. Dat is iets heel anders dan het blind zijn van Wiebus, maar toch was er veel herkenning. Ook het personeel van Sjors heeft angst gekend, kreeg te maken met iets dat onbekend is. Zij staan ook nog midden in het proces (herstelproces). Er zijn dagen dat het goed gaat met Sjors, maar ook dagen dat Sjors moe is. 

Er is iets wat zeker centraal staat.... Zowel het personeel van Sjors als wij doen ons best om het leven van onze teckels zo fijn mogelijk te maken. Sjors en Wiebus zijn doorzetters, zij knokken dagelijks, zijn doen hun uiterste best zich aan te passen. En wij volgen de honden, maken het makkelijker (daar waar kan) en genieten van alle momenten. 

Dus.... na een tijd van berichtjes sturen, privé berichtjes en mailen.... vond er een "fusie" plaats. De facebookpagina van Wiebus veranderde weer. Het kreeg de naam : "Wiebus en Sjors, Blind en Rollend op Avontuur". En wat is die pagina dan precies?

Een plek waar we foto's delen, waar we verhaaltjes tikken. Een plek waar we laten zien (althans proberen) dat een hond met een handicap een heerlijk leven kan hebben. 

Wiebus is trots op zijn nieuwe (cyber)vriend en ik ook!!!

—————

Terug