Welkom op deze website

Onze hond is blind. Het gebeurde zomaar, zonder aanwijsbare reden, in een paar weken tijd. 

In deze periode ben ik gaan zoeken op internet. Mijn hond is blind. Wat betekent dat? Wat betekent dat voor hem? Hoe gaan we daar mee om? Kunnen we hem helpen en hoe? En ik vond veel info, maar vooral medische informatie. Over verschillende oogaandoeningen, is het erfelijk of niet, waar kun je terecht met je hond? Maar dat was niet wat ik wilde weten.

Ik was vooral op zoek naar praktische info. Ervaringen van mensen en hun (blinde) honden. Is het gedrag dat Wiebus ging vertonen goed of juist niet? Hoe kunnen we hem helpen? Wat kunnen we, zeker in de beginfase (gewenningsfase) beter wel doen en wat niet? Vragen genoeg...

Maar ik kreeg niet echt antwoord op mijn vragen. Vaak kwam ik terecht op diverse fora, schijnbaar zijn er meer mensen met vragen over het hoe en wat. Maar ik vond geen plek waar deze informatie was verzamelt, ervaringen, tips etc.

Daarom deze website. Ik hoop dat deze site in de loop der tijd een plek wordt waar veel informatie te vinden is, maar ook ervaringen, tips en nog veel meer. 

Veel leesplezier op de website.