Dikkie Nie Dik Nie

23-04-2013 19:10

Op 8 april schreef ik al een klein verhaaltje over Wiebus en het afvallen. [Klik]
We hielden het gewicht van Wiebus al een tijdje in de gaten, maar het was tijd voor rigoureuze maatregelen.

Zo gezegd, zo gedaan. Wiebus ernstig op rantsoen en wekelijks wegen bij de dierenarts. Te beginnen op dinsdag 9 april.
Voeding flink terug gebracht en de maaltijd aanvullen met sperziebonen, zodat Wiebus geen hongergevoel zou hebben.

Op dinsdag 16 april was er weer de dag van het wegen. Vol goede moed richting de dierenarts. Wij vonden toch echt dat je kon zien dat Wiebus was afgevallen... En ja, dat was hij.... 25 gram. 25 gram! Hoe kan dat nou? Het gaat zo goed met Wiebus. Hij krijgt maar heel weinig eten en het lopen gaat beter dan een aantal weken terug... Gesprekje gehad en "gewoon" doorgaan...

Dinsdag 23 april, wederom wegen.. Gelijk na het ochtendwandelingetje richting de dierenarts. We hadden net lekker in het bos gelopen en Wiebus was wel een beetje vies. Modder aan zijn pootjes, zand aan zijn buikje.. Nou ja, snel lopen, moet kunnen....
Dus Wiebus en ik komen daar binnen, bij de dierenarts, lopen snel en doelgericht richting de weegschaal... Ik kijk al een beetje achter me... moet kunnen, je ziet het bijna niet....

Staan we bij de weegschaal, ik help Wiebus om er op te stappen.... Struikelt meneer, waardoor hij zo met zijn borst over de weegschaal schuift... Hele ding onder het zand en de modder.. Pompidompidom... (ja, ja, ik heb het netjes zelf weer schoongemaakt).

En Wiebus was wederom afgevallen ; 25 gram. 25 gram!! Nou ja, het zal wel. En, net als vorige week, hij is tenminste niet aangekomen of stil blijven staan. 

Op de terugweg naar huis, in de auto, zitten we nog eens te tellen en rekenen. Wiebus is geen 50 gram afgevallen in twee weken tijd, Wiebus is 500 gram afgevallen. 500 gram!!! Een pond. In twee weken. We begrepen er al helemaal niks van. We (Wiebus) doen zo ons best, hij ziet er zo goed uit....

Thuis aangekomen gelijk de dierenarts gebeld... Dat we het steeds helemaal verkeerd hebben... Wiebus is geen 25 gram afgevallen deze week, maar 250 gram... En hoe kan dat dan zo gebeuren? De weegschaal bij de dierenarts heeft twee decimalen na de komma.... en dat ik daar dan een denkfout in maak, oké. Ik ben niet zo thuis in weegschalen, maar dat .......

 

 

—————

Terug