Nieuwe activiteit

17-04-2013 22:17

En ook vandaag zagen we de oude Wiebus weer.. We zijn gaan wandelen, naar het "eilandje". En ja, we hebben Wiebus weer los gelaten. Hij vindt het zo leuk en hij doet het zo goed daar.. Het enige wat we niet meer doen is naar het uiterste puntje lopen. Mocht Wiebus weer zwem-plannen hebben.... dan komt hij niet in "open" water. Hoewel hij lekker liep, volop genoot, denk ik wel dat hij geleerd heeft van de vorige keer. Hij was voorzichtiger aan de waterkant. 

Wiebus had zin om te spelen, met stokken. Eerder was het gooien, in het water of gewoon op het land. Maar dat kan niet meer. Hij kan je enorm uitdagen. Als Wiebus met de stok speelt en je zegt : "Wiebus, moet ik gooien?", dan krijg je vanzelf antwoord. Of niet. Als Wiebus er aan toe is, gaat hij heel hard blaffen.. Als je geen reactie krijgt, dan is hij er nog niet aan toe. Verder is hij niet verwend hoor.... :P

Het gooien van de stok, al was het maar 10 cm, was geen succes.. Hij is dan zo druk dat hij niet gaat ruiken of speuren... Dus we hebben iets anders bedacht. Ik pak de stok en loop er mee weg. Op het moment dat je de stok past, moet je wel uitkijken. Wiebus heeft de neiging om alles te grijpen wat binnen handbereik komt, benen, voeten.... Een paar meter verderop ga ik kloppen op de grond, met de stok. Ik zeg niks, ik roep niet, ik fluit niet, ik maak geen geluid, alleen de stok...

En Wiebus, intelligent dat hij is, had direct in de gaten wat de bedoeling was.. En wat vond hij het leuk!! De afstand hebben we een beetje vergroot, ik denk dat we op een meter of tien hebben gezeten. Zo lieff, hij komt dan in een flinke pas je kant op, hij gaat goed op zijn gehoor af. Ook hier moeten we natuurlijk weer een keer een filmpje van maken... We doen ons best!

Als hij de stok heeft gevonden (opgehaald) gaat hij er mee terug naar een plek met zand. En dan gaat het gebeuren. Hij maakt er een heel spel van. Graven, rollen, stok pakken, stok loslaten, en dat allemaal op die ene plek. Hij is dan helemaal in je sas. En dat hebben we dus weer gezien. 

In onderstaand filmpje kun je zien wat Wiebus dan doet, hoe druk hij met de stok is. Het filmpje is van arpil 2012, dus een jaar oud..
[Klik]

—————

Terug